Skip to main content
THEATER MODE

Cara Dapat Bantuan Lesen Percuma Motosikal B2, Teksi, Bas & e-Hailing Oleh Kerajaan

Cara Dapat Bantuan Lesen Percuma Motosikal B2, Teksi, Bas dan e-Hailing Oleh Kerajaan

Kecoh.Info akan memberi segala maklumat berkaitan bagaimana hendak mendapatkan bantuan lesen secara percuma daripada kerajaan. 

Samada jika anda ingin mengetahui bagaimana mendapatkan lesen kereta. lesen motisikal dan lesen bas atau ehailing, anda harus ikuti dengan cermat cara-cara yang telah kami rumuskan disini. 

Umum ketahui bahawa untuk memastikan tidak ada lapisan yang tertinggal maka semua lapisan masyarakat mesti menikmati inisiatif daripada kerajaan terkini. 

Perdana Menteri ke10 (PMX) Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengumumkan bantuan kepada semua penunggang motosikal, teksi, bas, dan perkhidmatan e-hailing. 

Sekiranya anda telah mengikuti pembentangan Belanjawan 2023, maka anda tahu bahawa kerajaan telahpun bersetuju untuk berinisiatif menanggung segala bayaran ujian memandu untuk lesen motosikal kelas B2, lesen teksi, bas, dan e-hailing. 

Tidak lain dan tidak bukan bahawa segala tujuan yang dijalankan dan pelaksanaannya adalah untuk memastikan semua usahawan mikro serta golongan belia dapat terus mengembangkan perniagaan mereka dalam bidang masing-masing.

 Dinyatakan juga bahawa, pengumuman rasmi bantuan tersebut akan diumumkan dalam tempoh terdekat oleh kerajaan yang memerintah hari ini.

 Dengan adanya inisatif tersebut, Diharap sedikit sebanyak dapat membantu semua rakyat di Malaysia khasnya seterusnya dimanfaatkan dengan baik oleh golongan sasar.

Cara-Cara Untuk Mendapatkan Bantuan Lesen Percuma Motosikal B2, Teksi, Bas dan eHailing Oleh Kerajaan

Di bawah ini telah kami senaraikan kadar bayaran yang diguna pakai buat masa ini untuk pengambilan lesen motosikal kelas B2, lesen teksi, bas dan e-hailing di institut memandu seluruh negara sebagai rujukan anda.
  • Lesen B2 motosikal : RM350 - RM450
  • Lesen E-hailing : RM70 - RM200
  • Lesen Teksi : RM450
  • Lesen Bas : RM1,000 - RM1,200  

Untuk dapatkan kemaskini harian berkaitan bantuan anda boleh join group whatsapp kami di pautan berikut Info Bantuan Malaysia, group ini terhad sahaja disebabkan whatsapps ada kuota limit members.
Kami menghormati secara total tentang hak privasi anda. Walaupun begitu, kami juga sarankan anda membaca terlebih dahulu dasar-dasar privasi yang telah ditetapkan pada laman ini di sini. Dan dengan melayari laman ini juga kami beranggapan anda sudah pun bersetuju dan paham serta jelas dengan membaca keseluruhan isi kandungan tentang dasar privasi yang ditetapkan pada laman ini.
Untuk makluman juga, anda perlulah terlebih dahulu menyemak terma dan syarat yang terkandung dalam laman ini di sini. Oleh kerana itu, kami beranggapan dengan melayari laman ini anda juga sudah pun membaca dan bersetuju sepenuhnya dengan terma dan syarat laman ini.
Sebarang kekeliruan atau kemusykilan silahkan hubungi kami. Dan kami juga akan membalas sebarang pertanyaan ataupun apa sahaja yang diajukan kepada kami dari anda dengan kadar yang segera. Mungkin dengan segala maklumat dan informasi juga panduan yang telah kami sediakan ianya boleh menjadi rujukan anda pada bila-bila masa. Sebagai kesimpulan, laman ini hanyalah menyediakan maklumat yang telah kami dapati dari laman-laman sumber lainnya dan anda mungkin juga sudah sedia maklum tentang perkara tersebut. Apapun yang paling penting ialah maklumat yang disalurkan itu sahih dan telah pun disemak kebenarannya. Seterusnya anda boleh hubungi kami dengan layari pautan ini.
Sumber: Rujukan | Gambar Hiasan | Video Lampiran

Comment Policy: Please write your comments that match with the topic on this this page's posts. Comments that contain links will not be displayed.
Buka Komentar
You Might Also Like:
Loading...