Skip to main content
THEATER MODE

Punca 'King' Ridzuan Hashim Pelakon KL Gengster Meninggal Dunia Buat Ramai Terkejut


Berita Meninggalnya Ridzuan Hashim

Pagi ini, Ridzuan Hashim, usia 62 tahun, meninggal dunia di kediamannya di Bandar Tun Razak. Pelakon, Iman Zulkarnain, anak saudaranya memberikan kenyataan kepada media mengenai kepergian Allahyarham Ridzuan yang sangat mengejutkan.

Menurut Iman, Allahyarham Ridzuan meninggal dunia secara tiba-tiba semasa sedang bersarapan di rumahnya. Anaknya yang berada di rumah pada saat itu segera membawanya ke rumah sakit setelah dia jatuh dari kerusi. Namun, setelah diterima oleh pihak rumah sakit, ia sudah dikonfirmasi bahwa dia sudah meninggal.

Jenazah Allahyarham Ridzuan akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Dusun Tua, Hulu Langat. Kepergian aktor yang dikenal sebagai King dalam filem KL Gangster ini tentu saja sangat mengejutkan bagi banyak pihak.

Bekas isterinya dan juga pelakon, Didie Alias, juga membagikan berita duka melalui hantaran video di Instagramnya. Dalam video tersebut, dia meminta kepada siapa saja yang memiliki hutang kepada Allahyarham Ridzuan untuk segera menghubunginya.

Sebelum berkarier sebagai aktor, Ridzuan memulai kariernya sebagai model pada tahun 1981.

Berikut adalah 5 fakta tentang pelakon Malaysia, Ridzuan Hashim:

  1. Kepergian yang mengejutkan: Ridzuan Hashim meninggal dunia secara tiba-tiba pagi ini, menurut kenyataan dari saudaranya dan pelakon, Iman Zulkarnain.
  2. Karier sebagai aktor: Ridzuan Hashim memulai karier seninya sebagai aktor dan dikenal sebagai watak King dalam filem KL Gangster.
  3. Sejarah karier sebagai model: Sebelum berkarier sebagai aktor, Ridzuan memulai kariernya sebagai model pada tahun 1981.
  4. Berkaitan dengan industri filem tempatan: Kepergian Ridzuan Hashim tentu saja sangat mengejutkan bagi banyak pihak dan menyentuh industri filem tempatan di Malaysia.
  5. Berkaitan dengan keluarga dan teman-teman: Bekas isterinya dan juga pelakon, Didie Alias, membagikan berita duka melalui hantaran video di Instagramnya dan meminta kepada siapa saja yang memiliki hutang kepada Allahyarham Ridzuan untuk segera menghubunginya.

Kematian Pelakon Terkenal Ridzuan Hashim

Dhaniyah, anak kepada pelakon terkenal Ridzuan Hashim, telah memaklumkan bahawa bapanya meninggal dunia di kediaman sebelum dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) pada hari Khamis. Menurut Dhaniyah, jenazah bapanya masih berada di bilik forensik HKL untuk menjalani proses bedah siasat.

Dalam perbualan telefon dengan wartawan, Dhaniyah menyatakan bahawa arwah bapanya disyaki mengalami serangan jantung. Keluarga kini berada di HKL, menunggu proses bedah siasat selesai. Sebelum ini, arwah Ridzuan memang mempunyai sejarah penyakit jantung.

Kematian mendadak Ridzuan Hashim mengejutkan ramai, terutama ahli keluarga dan rakan-rakan dalam industri seni tanah air. Beliau merupakan seorang pelakon yang disegani dan berpengalaman, dan kehilangannya akan meninggalkan kesan yang mendalam kepada industri filem Malaysia.


Berikut adalah 5 fakta tentang pelakon Malaysia, Didie Alias:

  1. Nama sebenar: Nama sebenar Didie Alias ialah Sharifah Zaiton binti Syed Ahmad Jamalullail. Didie Alias merupakan nama glamor yang diberikan oleh pihak produksi ketika beliau mula berlakon.
  2. Debut lakonan: Didie Alias mula berlakon pada tahun 1986 dalam drama "Abang" yang ditayangkan di stesen televisyen Malaysia, RTM.
  3. Industri muzik: Selain berlakon, Didie Alias turut mencuba nasib dalam bidang nyanyian dengan melancarkan album sulungnya pada tahun 1990 bertajuk "Kisah Cinta Kita" yang mengandungi lagu hit "Cinta Satu Malam".
  4. Anugerah: Didie Alias pernah memenangi Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) untuk kategori Pelakon Wanita TV Terpopular pada tahun 1992 dan 1993.
  5. Kehidupan peribadi: Didie Alias pernah berkahwin dengan pelakon terkenal Malaysia, Ridzuan Hashim. Mereka bercerai pada tahun 1994 dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Iman.

Comment Policy: Please write your comments that match with the topic on this this page's posts. Comments that contain links will not be displayed.
Buka Komentar
You Might Also Like:
Loading...