Netizen Kecam Kaw-Kaw Aliff Syukri Sebab Letak Patung Depan Rumah

Netizen Kecam Kaw-Kaw Aliff Syukri Sebab Letak Patung Depan Rumah


“Bukan ke orang yang beragama Islam tak boleh simpan patung menyerupai makhluk bernyawa dalam rumah? Takkan Dato’ Aliff tak tau?”

Haihlaah Dato’ Aliff! Kalau takde gosip melekat dengan Abang Terlajak Laris ni dalam satu hari memang tak sah kan?

Kali ni pulak mengenai mahligai usahawan kosmetik ni yang dah siap dibina sepenuhnya beberapa minggu lepas tapi muncul pulak kontroversi sebab rekaan dalaman rumah ni dikatakan agak melampau.

Ape yang melampau tu?

Menerusi video yang dimuat naik Dato’ Seri Aliff kat Instagram, dia dah berkongsi cerita membeli dua buah patung ukiran ala zaman Greek kuno yang dikatakan akan diletak kat bahagian halaman rumah.

Tapi yang menjadi masalahnya, bukan ke orang yang beragama Islam tak boleh menyimpan patung menyerupai makhluk bernyawa dalam rumah?

Haipp takkan Dato’ Aliff tak tau!



Tindakan jutawan ni dah mengundang pelbagai kecaman dan kutukan daripada netizen yang berceramah tentang soal haramnya meletakkan patung di rumah walaupun untuk tujuan hiasan. Ini antara kecaman yang Aliff terima:



Walaupun begitu, Aliff ada jugak memberitahu tujuannya meletakkan patung tersebut sebagai simbol keselamatan seperti tentera Yunani yang menggunakan alat pelindung macam lembing dan perisai.
Namun penjelasan tu tak diterima netizen dan ada yang menegur bahawa malaikat takkan masuk ke dalam rumah yang ada patung hiasan.

Emm macam mana tu? Kena rujuk ustaz ni Dato’ Aliff.



Papepun kami harap Dato’ Aliff fikir-fikirlah apa yang ditegur netizen tu.

ak salah excited nak hias rumah dengan macam-macam hiasan mahal sebab Aliff Syukri ni orang berada.

Cuma lebih baik kalau usahawan kosmetik ni rujuk para ustaz dulu sebelum nak letak hiasan yang mencurigakan macam tu.

Tak pasal-pasal kena kritik dengan netizen.



Dato’ Aliff kena beli jaket kalis kecaman lah lepas ni sebab tak habis-habis jadi topik utama gosip!
Tonton video Dato’ Aliff Syukri eksaited simpan patung depan rumah.

COMMENTS

INGIN KONGSI ARTIKEL?:
Sekiranya Anda ada kisah atau cerita yang hendak dikongsikan? Hantarkan kepada kami melalui di halaman ini di sini. Atau boleh hubungi kami terus di facebook di sini.
Name

1MDB,2,Achey Bocey,2,Adi Putra,1,Adlin Aman Ramli,1,AEON Tebrau,1,AFC U23 Championship,1,Agama,1,Akademi Fantasia 2016,1,Aliff Syukri,15,Allahyarham Ramli Hassan,1,Altimet,1,AME 2018,1,Anis Anwar,1,Anugerah Juara Lagu Ke 32,4,Anwar Ibrahim,2,Arcade,1,Architecture,1,Astro Awani,1,autisme,1,Automotive,2,Avaa Vanja,1,Awal Ashaari,1,Awal Ashari,1,Awie,1,Azad Jazmin,1,Azmil Mustapha,1,Azmin Ali,1,Azwan Ali,2,Baby Ara,1,Bantuan Rakyat 1Malaysia,1,Barisan Nasional,2,Be Lofa,1,Ben Ali,1,Berita,3,Best FM,1,BMW,1,BN,3,BN Wilayah Persekutuan,1,Boy Iman,1,BR1M,5,BRIM 2018,5,Bront Palarae,1,Budget Living,1,Business,2,Car Accessory,1,Car part,1,Card,1,Cerai,1,Chacha Maembong,1,Chef,2,Chef Wan,1,Chew Kin Wah,1,Cloth accessory,1,Company,1,Cooking,2,Culture,1,Dato Tamrin Abdul Ghafar,1,Datuk Sri Vida,1,Deals,1,Decor,1,Deja Moss,1,Design,1,Diana Danielle,8,Didi Astillah,1,Dish Review,1,DIY Projects,2,Dr Zuhdi Marzuki,1,Dukun,1,Elfira Loy,3,Elyana,1,Expert Advices,2,Fadzil Bahari Zahari,2,Fadzil Zahari,2,Faizal Hussein,1,Fan Club,1,Fara Mendoza,1,Farid Kamil,27,Fasha Sandha,2,Fashion,2,Fathia Latiff,2,Fatin Afeefa,1,Fattah Amin,4,FBI,1,Financial,1,Fitness,2,Fizo Omar,1,Food,2,Fund,1,Games,1,Global,35,Golf,1,Gosip,1,Hael Husaini,2,Harian Metro,1,Hasnul Rahmat,1,Health Care,1,Healthy Eating,1,Heath,2,House,1,Ifa Raziah,1,Image Rating,1,Individual,1,Indonesia,2,Informasi,192,Inspirasi,1,Inspiration,2,Instafamous,2,Interview,1,Investor,1,Iqram Dinzly,8,Islamik,1,Izreen Azminda,2,Izzue Islam,1,JAKIM,1,Jampi,1,Jason Chong,1,JDT,1,Jehan Miskin,1,Jejai,2,Jenayah,47,Jep Sepahtu,2,Jho Low,1,Johan As'ari,1,Johor,12,Julia Perez,1,Jururawat,1,Kahwin,1,Kecantikan,1,Kecoh,147,Kedah,2,Kegiatan Sumbang,1,Kelantan,2,Kemalangan,7,Kereta kabel. Langkwi Skycab,1,Kes Bunuh,2,Kesihatan,8,Khairy Jamaluddin,1,Kisah Rumah Tangga,40,Kisah Seram,2,Kontroversi,1,Kuala Lumpur,2,Kucing,1,Labuan,1,Lawak,1,Liana Rosli,1,Lifestyle,3,Lighting,1,Liwat,1,Love,2,Lunch,1,M.Vasanthapiriya,1,Maksiat,48,Malaysia,1,Malaysiakini,2,Manifesto BN,1,Mawar Abdul Karim,1,MH370,2,Military,1,Mira Instafamous,1,Miri,1,Misteri,2,Mona Fandey,2,Mona Fendi,2,Mus May,1,Nabil Ahmad,1,Nabila Razali,2,Najib Razak,11,Namr Ron,1,Nedim,1,Neelofa,3,Negeri Sembilan,1,Nelydia Senrose,3,Nisa Kay,1,Noh Omar,1,Nora DAnish,1,Norfahana Abd Halim,1,Norman Abdul Halik,1,Norman KRU,1,Norul Iman A. Rahman,1,Nur Fazura,4,Nur Sajat,4,Nurul Izzah,1,Olympic,1,Pahang,2,Pakatan Harapan,1,Panama Dance,1,Parti Islam Semalaysia,1,PAS,1,Pedoman,2,Pelik,1,Penang,2,Perak,1,Photography,1,Piala FA,1,Pok Ya Cong Codei,1,Politics,1,Politik,5,Prebet Adam,1,Prevention,1,PRU14,9,Pulau Pinang,3,Rafizi Ramli,1,Raja Farah,1,Recipe,2,Riz Ulala,2,Rogol,2,Roslan Shah,1,Rosmah Mansor,6,Sabah,3,Sabri Yunus,1,Safiey Ilias,1,Safiey Illias,1,Sale,1,Saleem Iklim,1,Santai,8,Sarawak,2,Sari Yanti,1,Sariyanti,1,SBS,1,Scha Alyahya,1,Selangor,11,Selebriti,42,Semasa,2,Seram,3,Serina Redzuawan,1,Shahanim Mohamad Yusoff,1,Shaheizy Sam,1,Shahrol Shiro,1,Sharifah Sakinah,1,Sharifah Shahira,1,Sharnaaz Ahmad,1,Sherry Alhadad,1,Shila Amzah,1,Shooting Styles,1,Shuib Sepahtu,2,Silvia Nanda,1,Siti Amiza Baharuddin,1,Siti Nurhaliza,4,Siti Sarah,2,SMK Banting,1,Sofi Jikan,5,Sports,1,SPRM,1,Startup,1,Stock,1,Strategy,1,Sufian Suhaimi,2,Sungai Petani,1,Suzanna Martha Frederika van Osch Nathalia,1,Syatilla Melvin,1,Taj Innuendo,1,Teladan,5,Tengku Abdullah,1,Tennis,1,Terengganu,1,Thailand,1,Tips,2,TMJ,7,Tone Set,2,Travel,2,Trend,1,Trending,99,Tun Ghafar Baba,1,Tun Mahathir,9,Tunku Ismail Sultan Ibrahim,7,Tunku Mahkota Johor,2,Ude Wahid,1,Umie Aida,1,Umno,3,Upiak Isil,1,Uqasha Senrose,2,Ustaz Azhar Idrus,1,Ustaz Kazim,1,Utusan Online,1,Video,32,Video Lucu,1,Viral,12,Wany Hasrita,1,Wardina Safiyyah,1,Wedding,1,World,1,Yana Samsudin,2,Yus Jambu,1,Zahrul Hilmi Badrul Hisam,1,Zaiton Sameon,1,Zed Zaidi,1,Ziana Zain,2,Zizi Kirana,1,Zul Ariffin,1,
ltr
item
Kecoh Info: Netizen Kecam Kaw-Kaw Aliff Syukri Sebab Letak Patung Depan Rumah
Netizen Kecam Kaw-Kaw Aliff Syukri Sebab Letak Patung Depan Rumah
Netizen Kecam Kaw-Kaw Aliff Syukri Sebab Letak Patung Depan Rumah
https://3.bp.blogspot.com/-y-MM-l3ZmrI/WtLQKJcTIyI/AAAAAAAAFYY/ELj1u3zoNPYWyeqpXPCTTBh8r_WHz0ysgCLcBGAs/s1600/KECOHINFO.png
https://3.bp.blogspot.com/-y-MM-l3ZmrI/WtLQKJcTIyI/AAAAAAAAFYY/ELj1u3zoNPYWyeqpXPCTTBh8r_WHz0ysgCLcBGAs/s72-c/KECOHINFO.png
Kecoh Info
https://www.kecoh.info/2018/04/netizen-kecam-kaw-kaw-aliff-syukri.html
https://www.kecoh.info/
https://www.kecoh.info/
https://www.kecoh.info/2018/04/netizen-kecam-kaw-kaw-aliff-syukri.html
true
4038014126138474965
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy