Ternampak Kelibat Anak Saudara Sedang Menonton TV Di Rumah Sedangkan Anak Saudaranya Telah Balik Kampung

'Betul ke Danial dah balik kampung?' - Ternampak kelibat anak saudara sedang menonton TV di rumah


Kejadian ini berlaku pada kawan baik saya sendiri. Dia ceritakan pada saya dan dia juga dah izinkan saya kongsikan cerita ini dengan The Reporter.

26 Disember 2017, Selasa, keluarga Danial dah buat keputusan untuk balik ke kampung kerana cuti sekolah. Tetapi Danial tak mahu balik atas alasan mahu menemani rakannya membeli barang-barang sekolah kerana tak lama lagi sekolah dah dekat dibuka.

Tetapi hati ibu bapanya sangat risau. Yelah, mestilah risau sebab anak sendiri tiba-tiba tak nak ikut balik ke kampung. Sudahlah kampung mereka jauh. Mereka sekeluarga menetap di Kuantan, kampung pula di Dungun. Ambil masa dua jam jarak perjalanan.

Setelah puas menolak, akhirnya Danial tak berjaya mendapatkan keizinan ibu bapanya. Jadi, hari ini mereka sekeluarga pulang ke kampung. Danial dan keluarga bertolak pada jam 11.05 pagi tadi. Namun, ada perkara yang tidak dijangkakan telah berlaku.

Jam 6.30 petang tadi, ibu saudara Danial yang dikenali sebagai Ciksu menghubungi dan bertanya apakah Danial ikut keluarganya pulang ke kampung?

"Yes, ofcoz ikut diorang balik. Dah ada kat kampung dah sekarang. Jam 2 petang tadi dah sampai. Kenapa Ciksu?" soal Danial.

Ciksu pun mula bercerita kepada Danial mengenai apa yang dialami oleh bapa saudaranya yang dipanggil sebagai Pokwan, yang ternampak 'sesuatu' di rumah Danial.

Petang hampir senja, Pokwan saja berjalan-jalan di sekitar kawasan perumahan Danial sebab nak memastikan tiada apa-apa kejadian pencerobohan, rompakan atau apa-apa aktiviti jenayah yang berlaku. Tiba-tiba Pokwan ternampak di dalam rumah Danial ada seorang manusia yang sedang menonton televisyen.

"Aih? Siapa pula tu? Sedangkan mereka sekeluarga sudah selamat tiba di Dungun. Siapa yang sedang tengok televisyen tu?" getus Pokwan dalam hati.

Selepas itu, Pokwan pulang ke rumah dan menghubungi dan mengajak Ciksu keluar makan. Selepas mengambil Ciksu, isteri Pokwan dan nenek Danial, Wama, Pokwan mengambil keputusan untuk lalu sekali lagi di kawasan perumahan Danial.

Ketika itu jam tangan menunjukkan dah hampir dekat dengan waktu maghrib. Tiba-tiba Pokwan ternampak Danial di atas motosikal. Hajat Pokwan cuma nak bawa Danial keluar makan kerana Pokwan ingatkan Danial tak ikut keluarganya pulang ke kampung.

Pokwan cuba bercakap dengan Danial, "Abang? Jom keluar makan.". Tetapi Danial hanya tunduk dan main telefon bimbit.

Selepas itu, Pokwan rasa tak sedap hati lalu kami beredar dari rumah itu dan pergi makan. Semasa berada di kedai makan, Ciksu menghubungi Danial dan bertanya,

"Abang ikut mama abah balik kampung tak?"

"Balik," jawab Danial.

"Ok, ok," balas Ciksu.

Lalu mereka kembali melalui kawasan perumahan Danial sekali lagi. Tetapi tiada apa-apa pula yang ditemui. Alhamdulillah. Tetapi yang menjadi persoalannya, siapa yang tengok TV dan yang berada di atas motosikal itu tadi?

Sumber: Shesya

COMMENTS

INGIN KONGSI ARTIKEL?:
Sekiranya Anda ada kisah atau cerita yang hendak dikongsikan? Hantarkan kepada kami melalui di halaman ini di sini. Atau boleh hubungi kami terus di facebook di sini.
Name

1MDB,2,Achey Bocey,2,Adi Putra,1,Adlin Aman Ramli,1,AEON Tebrau,1,AFC U23 Championship,1,Agama,1,Akademi Fantasia 2016,1,Aliff Syukri,15,Allahyarham Ramli Hassan,1,Altimet,1,AME 2018,1,Anis Anwar,1,Anugerah Juara Lagu Ke 32,4,Anwar Ibrahim,2,Arcade,1,Architecture,1,Astro Awani,1,autisme,1,Automotive,2,Avaa Vanja,1,Awal Ashaari,1,Awal Ashari,1,Awie,1,Azad Jazmin,1,Azmil Mustapha,1,Azmin Ali,1,Azwan Ali,2,Baby Ara,1,Bantuan Rakyat 1Malaysia,1,Barisan Nasional,2,Be Lofa,1,Ben Ali,1,Berita,3,Best FM,1,BMW,1,BN,3,BN Wilayah Persekutuan,1,Boy Iman,1,BR1M,5,BRIM 2018,5,Bront Palarae,1,Budget Living,1,Business,2,Car Accessory,1,Car part,1,Card,1,Cerai,1,Chacha Maembong,1,Chef,2,Chef Wan,1,Chew Kin Wah,1,Cloth accessory,1,Company,1,Cooking,2,Culture,1,Dato Tamrin Abdul Ghafar,1,Datuk Sri Vida,1,Deals,1,Decor,1,Deja Moss,1,Design,1,Diana Danielle,8,Didi Astillah,1,Dish Review,1,DIY Projects,2,Dr Zuhdi Marzuki,1,Dukun,1,Elfira Loy,3,Elyana,1,Expert Advices,2,Fadzil Bahari Zahari,2,Fadzil Zahari,2,Faizal Hussein,1,Fan Club,1,Fara Mendoza,1,Farid Kamil,27,Fasha Sandha,2,Fashion,2,Fathia Latiff,2,Fatin Afeefa,1,Fattah Amin,4,FBI,1,Financial,1,Fitness,2,Fizo Omar,1,Food,2,Fund,1,Games,1,Global,35,Golf,1,Gosip,1,Hael Husaini,2,Harian Metro,1,Hasnul Rahmat,1,Health Care,1,Healthy Eating,1,Heath,2,House,1,Ifa Raziah,1,Image Rating,1,Individual,1,Indonesia,2,Informasi,192,Inspirasi,1,Inspiration,2,Instafamous,2,Interview,1,Investor,1,Iqram Dinzly,8,Islamik,1,Izreen Azminda,2,Izzue Islam,1,JAKIM,1,Jampi,1,Jason Chong,1,JDT,1,Jehan Miskin,1,Jejai,2,Jenayah,47,Jep Sepahtu,2,Jho Low,1,Johan As'ari,1,Johor,12,Julia Perez,1,Jururawat,1,Kahwin,1,Kecantikan,1,Kecoh,147,Kedah,2,Kegiatan Sumbang,1,Kelantan,2,Kemalangan,7,Kereta kabel. Langkwi Skycab,1,Kes Bunuh,2,Kesihatan,8,Khairy Jamaluddin,1,Kisah Rumah Tangga,40,Kisah Seram,2,Kontroversi,1,Kuala Lumpur,2,Kucing,1,Labuan,1,Lawak,1,Liana Rosli,1,Lifestyle,3,Lighting,1,Liwat,1,Love,2,Lunch,1,M.Vasanthapiriya,1,Maksiat,48,Malaysia,1,Malaysiakini,2,Manifesto BN,1,Mawar Abdul Karim,1,MH370,2,Military,1,Mira Instafamous,1,Miri,1,Misteri,2,Mona Fandey,2,Mona Fendi,2,Mus May,1,Nabil Ahmad,1,Nabila Razali,2,Najib Razak,11,Namr Ron,1,Nedim,1,Neelofa,3,Negeri Sembilan,1,Nelydia Senrose,3,Nisa Kay,1,Noh Omar,1,Nora DAnish,1,Norfahana Abd Halim,1,Norman Abdul Halik,1,Norman KRU,1,Norul Iman A. Rahman,1,Nur Fazura,4,Nur Sajat,4,Nurul Izzah,1,Olympic,1,Pahang,2,Pakatan Harapan,1,Panama Dance,1,Parti Islam Semalaysia,1,PAS,1,Pedoman,2,Pelik,1,Penang,2,Perak,1,Photography,1,Piala FA,1,Pok Ya Cong Codei,1,Politics,1,Politik,5,Prebet Adam,1,Prevention,1,PRU14,9,Pulau Pinang,3,Rafizi Ramli,1,Raja Farah,1,Recipe,2,Riz Ulala,2,Rogol,2,Roslan Shah,1,Rosmah Mansor,6,Sabah,3,Sabri Yunus,1,Safiey Ilias,1,Safiey Illias,1,Sale,1,Saleem Iklim,1,Santai,8,Sarawak,2,Sari Yanti,1,Sariyanti,1,SBS,1,Scha Alyahya,1,Selangor,11,Selebriti,42,Semasa,2,Seram,3,Serina Redzuawan,1,Shahanim Mohamad Yusoff,1,Shaheizy Sam,1,Shahrol Shiro,1,Sharifah Sakinah,1,Sharifah Shahira,1,Sharnaaz Ahmad,1,Sherry Alhadad,1,Shila Amzah,1,Shooting Styles,1,Shuib Sepahtu,2,Silvia Nanda,1,Siti Amiza Baharuddin,1,Siti Nurhaliza,4,Siti Sarah,2,SMK Banting,1,Sofi Jikan,5,Sports,1,SPRM,1,Startup,1,Stock,1,Strategy,1,Sufian Suhaimi,2,Sungai Petani,1,Suzanna Martha Frederika van Osch Nathalia,1,Syatilla Melvin,1,Taj Innuendo,1,Teladan,5,Tengku Abdullah,1,Tennis,1,Terengganu,1,Thailand,1,Tips,2,TMJ,7,Tone Set,2,Travel,2,Trend,1,Trending,99,Tun Ghafar Baba,1,Tun Mahathir,9,Tunku Ismail Sultan Ibrahim,7,Tunku Mahkota Johor,2,Ude Wahid,1,Umie Aida,1,Umno,3,Upiak Isil,1,Uqasha Senrose,2,Ustaz Azhar Idrus,1,Ustaz Kazim,1,Utusan Online,1,Video,32,Video Lucu,1,Viral,12,Wany Hasrita,1,Wardina Safiyyah,1,Wedding,1,World,1,Yana Samsudin,2,Yus Jambu,1,Zahrul Hilmi Badrul Hisam,1,Zaiton Sameon,1,Zed Zaidi,1,Ziana Zain,2,Zizi Kirana,1,Zul Ariffin,1,
ltr
item
Kecoh Info: Ternampak Kelibat Anak Saudara Sedang Menonton TV Di Rumah Sedangkan Anak Saudaranya Telah Balik Kampung
Ternampak Kelibat Anak Saudara Sedang Menonton TV Di Rumah Sedangkan Anak Saudaranya Telah Balik Kampung
'Betul ke Danial dah balik kampung?' - Ternampak kelibat anak saudara sedang menonton TV di rumah
https://1.bp.blogspot.com/-72RSJ3uoVh0/WkUa4eXyh-I/AAAAAAAADis/HHjPIvMsp2UgjA1kL2CzTEdM6deg47B6ACLcBGAs/s1600/KECOHDOTINFO.png
https://1.bp.blogspot.com/-72RSJ3uoVh0/WkUa4eXyh-I/AAAAAAAADis/HHjPIvMsp2UgjA1kL2CzTEdM6deg47B6ACLcBGAs/s72-c/KECOHDOTINFO.png
Kecoh Info
https://www.kecoh.info/2017/12/ternampak-kelibat-anak-saudara-sedang.html
https://www.kecoh.info/
https://www.kecoh.info/
https://www.kecoh.info/2017/12/ternampak-kelibat-anak-saudara-sedang.html
true
4038014126138474965
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy